حمل بار از اروپا به ایران

بنا بر اطلاعات ارائه شده توسط اتاق بازرگاني تهران، كشورهاي اروپايي از جمله هلند، انگلستان، آلمان، ايتاليا بر اساس شاخص ارزش جزء ٢٠ كشور اول جهت واردات كالا به ايران محسوب ميشوند.

حمل بار از اروپا به ایران
حمل بار از اروپا به ایران

واردات كالا از اروپا به روش حمل هوايي در شرايط حساس كنوني، به دليل تحريمهاي بين المللي يكي از پيچيده ترين و سخت ترين فرآيندهاي ممكن است. از اینروست که برخی شرکتها به واردات از چین روی می‌آورند. با اين وجود يكي از تخصصهاي اصلي شركت سان لوجستیک حمل محمولات وارداتي از اروپا به ایران می باشد.

ارسال بسته به ایران

ارسال بسته به ایران دارای شرایط خاصی می باشد که با اطلاع از مراحل آن، می توانید بارتان را با حداقل هزینه و به آسانی حمل کنید.

برای استعلام قیمت حمل بار بین المللی به چه اطلاعاتی نیاز است؟
روزانه تماس های زیادی دریافت می کنیم که از ما قیمت حمل بار از خارج از کشور به ایران را می خواهند.
ما برای اینکه بتوانیم قیمت دقیقی به مشتریان بدهیم به یکسری اطلاعات روتین نیاز داریم. اولین و مهمترین چیزی که باید به ما بگویید مبدا و آدرس دقیق مکانی است که باید بار را تحویل بگیریم. این آدرس می تواند درب کارخانه برای لوازم تجاری یا درب منزل برای بارهای شخصی باشد.
دومین اطلاعاتی که باید بدهید و خیلی مهم است مخصوصا برای بارهای تجاری، ترم خرید (fob,fca,…)می باشد.
سومین چیز وزن و ابعاد هر بسته است که باید طول و عرض و ارتفاع بسته ها را اعلام کنید.
چهارمین مورد که برای بارهای تجاری صدق میکند این است که آیا فروشنده می داند بار به ایران فرستاده می شود یا نه.
مورد پنجم هم نوع حمل است که می تواند هوایی، دریایی یا زمینی باشد.

واردات کالا از اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور می باشد. این کشورها عبارتند از: اسپانیا، اتریش، اسلواکی، اسلوونی، استونی، ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، بلغارستان، آلمان، بلژیک، دانمارک، پرتغال، سوئد، رومانی، فرانسه، جمهوری چک، فنلاند، قبرس، لتونی، لهستان، لوکزامبورگ، لیتوانی، مجارستان، هلند، مالت، یونان و کرواسی.

علاوه بر این پنج کشور دیگر نیز در لیست انتظار برای پیوستن به این اتحادیه هستند. که عبارتند از: ایسلند، مونته نگرو، ترکیه، صربستان و جمهوری مقدونیه.

واردات کالا از اتحادیه اروپا
واردات کالا از اتحادیه اروپا

خوشبختانه اتحادیه اروپا برای اینکه روابط دو طرفه برای صادرات و واردات کالا به ایران تقویت شود تصمیمی را اتخاذ کردند. که بر مبنای آن سازمان تجارت جهانی از آن حمایت می‌کند. بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از سازمان تجارت در ایران بیشترین کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا است. و واردات کالای آنها به ایران بیشتر از دیگر کشورها بوده است کشورهایی مانند آلمان و فرانسه هستند.

اطلاع از قوانین کشور مبدأ یا مقصد اروپایی
اکثر کشورهای جهان، در قالب مشخص و مشابهی فعالیت اقتصادی خارجی خود را انجام می‌دهند، ولی این کشورها در جزئیات و گاهی اوقات در کلیات هم با هم تفاوت دارند و برای حمل و نقل بین المللی جاده‌ ای از هر کشوری باید قوانین تجارت، حمل و نقل و صادرات آن کشور را بدانید و طبق آن عمل کنید.

وارد کردن به موقع محموله به ایران

زمانی که کالا و محموله شما آماده است، مجوزهای لازم را هم دریافت کرده‌اید و هیچ مشکلی برای انتقال محموله نیست، شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی باید در اسرع وقت بار شما را به ایران منتقل کند.

ماندن محموله در بندرگاه، گمرک داخلی یا خارجی، انبار یا هر محل دیگری، فقط هزینه‌های سنگین نگهداری و تأخیر برای شما ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از وظایف شرکت باربری و حمل و نقل بین المللی جاده‌ ای این است که بارنامه‌ها، مجوزها و اسناد گمرکی را به دقت و سرعت پیگیری کند تا محموله با تأخیر یا توقیف روبه‌رو نشود.

مقررات صادرات و واردات حمل بار از اروپا

حمل بار از اروپا به ایران همچنین مشمول مقررات صادرات و واردات کشور ایران است. طبق این مقررات، واردکنندگان باید از مجوزهای لازم برای واردات کالای خود برخوردار باشند. مجوزهای واردات کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود. برای دریافت مجوز واردات، واردکنندگان باید مدارکی مانند اظهارنامه گمرکی، فاکتور خرید و بارنامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

قوانین و مقررات گمرکی

قوانین و مقررات گمرکی بسیار مهم و حیاتی هستند و به مرور زمان با تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها تغییر می‌کنند. این قوانین به تسهیل تجارت بین‌المللی، حمایت از تولید داخلی، حفاظت از مصرف‌کنندگان و محیط زیست و جلوگیری از قاچاق کمک می‌کنند.

در زیر، برخی از موارد کلی مربوط به قوانین و مقررات گمرکی را ذکر می‌کنیم:

تعرفه‌ها: اغلب کشورها تعرفه‌ها یا مالیات‌های وارداتی را بر روی کالاهای وارداتی اعمال می‌کنند. این تعرفه‌ها می‌توانند ثابت، درصدی یا ترکیبی باشند.
محدودیت‌ها: برخی کالاها ممکن است محدود، منع‌شده یا نیاز به مجوز ویژه برای ورود به یک کشور داشته باشند.
مستندات: مستندات مورد نیاز برای عبور از گمرک ممکن است شامل فاکتور تجاری، لیست بسته‌بندی، گواهی منشأ، مستندات حمل و نقل و مجوز‌های خاص دیگر باشد.
استانداردها و مقررات: بسیاری از کشورها مقررات خاصی برای واردات مواد غذایی، داروها، محصولات کشاورزی و موارد دیگر دارند.
قوانین ضد قاچاق: تمامی کشورها مقررات و قوانینی برای جلوگیری از قاچاق کالا دارند.
توافق‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌های تجاری: برخی کشورها توافق‌نامه‌های تجاری دوجانبه یا چندجانبه را امضاء کرده‌اند که ممکن است تعرفه‌ها یا مقررات گمرکی را تأثیر بدهد.
قوانین مالیاتی: برخی کشورها مالیات‌های خاصی را بر روی کالاهای وارداتی اعمال می‌کنند که باید پرداخت شود.
تشخیص ارزش: ارزش گمرکی یک کالا برای محاسبه تعرفه‌ها و مالیات‌ها استفاده می‌شود.

برای ورود به هر کشور، بهتر است قبل از حمل و نقل بار، با قوانین و مقررات گمرکی آن کشور آشنا شده و همچنین با شرکت‌های متخصص و با تجربه مانند شرکت تکسیز مشاوره کنید تا از هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

هزینه ارسال بار از اروپا به ایران

هنگامی که قصد دارید باری از کشورهای اروپایی به ایران ارسال کنید، اولین موضوعی که به آن فکر می‌کنید هزینه‌های مربوط به آن است. هزینه‌ها می‌تواند بسته به نوع بار، حجم، وزن و مقصد نهایی متفاوت باشد. همچنین، انتخاب نوع حمل – هوایی، زمینی یا دریایی – نیز تأثیر مستقیمی بر هزینه دارد.

هزینه ارسال بار از اروپا به ایران
هزینه ارسال بار از اروپا به ایران

با توجه به تنوع و گستردگی کشورهای اروپایی، هزینه‌های مختلفی بسته به کشور مبدأ وجود دارد. به عنوان مثال، ارسال بار از آلمان یا فرانسه به ایران ممکن است با هزینه‌های متفاوتی نسبت به ارسال از کشورهایی مانند بلغارستان یا رومانی مواجه باشد.

عوامل موثر در قیمت گذاری حمل کالا از کشورهای اروپایی به ایران و سایر کشورها

  1. تاثیر وزن و حجم بار، بر هزینه حمل بار از اروپا: وزن و حجم بار شما ، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده ی ارسال کالا از اروپا به ایران دارد. هرچه وزن بار شما بیشتر باشد ، قیمت تمام شده برای هر کیلو بار هوایی و دریایی از اروپا، برای شما کمتر خواهد شد . این مسئله در مورد حجم بار هم صدق میکند .
  2. تاثیر وزن حجمی بر قیمت ارسال بار از اروپا: چنانچه کالای شما بصورت بار حجمی محسوب شود، این مسئله در هزینه تمام شده ی شما بسیار موثر است. وقتی بار شما در هر متر مکعب بیشتر از 167 کیلوگرم باشد ، بار شما حجمی محسوب میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد وزن حجمی و نحوه ی محاسبه ی آن میتوانید صفحه ی هزینه ارسال بار هوایی را در سایت ما مشاهده نمایید.
  3. قیمت کرایه حمل شرکتهای حمل هوایی و دریایی: عامل مهم دیگر در ارزیابی قیمت ارسال بار از اروپا، شرکتهای حمل بین المللی هستند. چه در حمل دریایی و چه در حمل هوایی، داخلی یا خارجی بودن شرکت حمل، اثر بسیار زیادی در هزینه های حمل دارد. خطوط کشتی رانی داخلی و خطوط کشتی رانی خارجی قیمتهای متفاوتی دارند. همچنین قیمت حمل هوایی خطوط پروازی داخلی مانند هواپیمایی ماهان، با قیمتهای حمل خطوط هوایی خارجی مانند: هواپیمایی امارات و یا قطر ایرویز، متفاوت میباشند. اینکه شما کدام شرکت را برای ارسال کالای خود از اروپا به ایران انتخاب میکنید ، تاثیر مستقیمی بر قیمت حمل بار شما دارد.
  4. قیمت متفاوت ارسال بار از شهرهای مختلف اروپا: بدیهی است که با وسعت پهناور اتحادیه اروپا، ارسال بار از شهرهای مختلف آن به ایران و دیگر نقاط جهان ، هزینه های متفاوتی دارند. برای مثال هزینه‌ی ارسال بار از هامبورگ با هزینه ارسال بار از لندن به ایران متفاوت است. برخی شهرها دارای بندر بوده و برای حمل دریایی قیمت مناسب تری دارند. و برخی شهرها دارای فرودگاه بین المللی بوده و برای حمل بار هوایی هزینه های مناسبی دارند.

هزینه بیمه کالا

هزینه واردات کالا از اروپا

شما برای وارد کردن هر گونه محصول و کالایی از سایر کشورها باید هزینه خاصی را پرداخت کنید. برای واردات محصولات شما علاوه بر هزینه خرید کالاهای مورد نیاز خود باید برای مواردی از جمله تعرفه بازرسی کالا، بیمه کالا، تعرفه حمل و نقل، تعرفه انبارداری، ترخیص کالاهای وارداتی و … نیز هزینه نمایید. به همین منظور برآورد قیمت دقیق برای واردات کالا از اروپا امکان پذیر نیست. جهت اطلاع از هزینه های واردات محصولات خود تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با بازرگانی ماندگار تماس بگیرید.

تعیین هزینه واردات از اروپا به ایران

هزینه واردات از اروپا با توجه به نوع کالا، نوع روش ارسال و مشکلات به وجود آمده مانند تاخیر در ترخیص یک کالا و تعمیرات مورد نیاز اندکی متفاوت باشد. هر محموله شرایط منحصر به فردی دارد که لازم است به صورت انفرادی قیمت‌گذاری شود. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده معیار درستی برای ارزش گذاری بار وارداتی است.

هزینه حمل بار از اروپا به ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه حمل بار از ایران به‌طور کلی به عوامل زیر بستگی دارد:

مزیت‌های واردات از اروپا چیست؟

واردات کالا از اروپا مزیت‌های زیادی برای کشورها به همراه دارد که کیفیت بالای محصول یا خدمات شناخته‌ شده‌ترین آن‌ها است. وارد شدن کالا از اروپا به ایران می‌تواند بازاری رقابتی به وجود بیاورد که در نهایت کالای تولید شده داخلی نیز با کیفیت بهبود یافته بتواند بازار قابل توجهی برای خود به دست بیاورد. سایر مزیت‌های واردات کالا از اروپا در ادامه ذکر شده است.

علاوه‌بر مزیت‌های ذکر شده وارد کردن کالا از اروپا مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال با ورود کالاهای اروپایی به داخل مرزهای ایران بازار داخلی به بازارهای بین‌المللی مرتبط شده و ما با یک تجارت جهانی روبرو خواهیم شد. کالاهای تولید شده در اتحادیه اروپا مطابق با استانداردهای بالا زیست محیطی ساخته شده که مصرف آن‌ها کمترین آسیب را به کره زمین وارد می‌کند.

مدت زمان حمل بار زمینی از کشور های اروپایی به ایران ( به روز رسانی ۱۴۰۲ )

معمولا تجار و وارد کنندگانی از حمل و نقل زمینی کالا برای انتقال بار خود از اروپا به ایران استفاده می‌کنند که قصد جابجایی محموله سنگین و حجیم خود را در مدت زمانی کوتاه‌تر دارند و زمان کافی برای استفاده از حمل و نقل دریایی وجود ندارد. سرویس حمل زمینی گروه تجاری سان لجستیک امکان نقل و انتقال کالا از اروپا را در حداقل ۷ روز و حداکثر ۱۰ روز فراهم کرده است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه و با قیمتی مناسب بار خود را در ایران تحویل بگیرید. مسافت و فاصله مبدا تا مقصد در زمان ارسال بار بسیار موثر می باشد.

مدت زمان حمل بار زمینی از کشور های اروپایی به ایران
مدت زمان حمل بار زمینی از کشور های اروپایی به ایران

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالاهای وارداتی از اروپا

برای ترخیص کالاهای ارسالی شما باید تمامی اطلاعات کالا و استانداردهای آن را درخواست دهید. سپس تمامی مدارک بازرگانی و مدارک شخصی خود را نیز ارائه کنید. همچنین شما باید درخواست خود را نیز به صورت آنلاین در سایت وارد نمایید. در این حالت درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد. بازرگانی ماندگار در این راستا می تواند کمک بسیاری به شما کند و زمان ترخیص کالای وارداتی را تسریع بخشد.

مراحل واردات از اروپا چیست؟

فرآیند انتقال کالا از اروپا به ایران طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. برای وارد کردن یک کالا به کشور قوانین و مقررات زیادی وجود دارد که انجام مراحل زیر بخشی از آن‌ها است.

روش حمل بار

ارسال بار از اروپا به 4 روش امکان‌پذیر است:

مدارک لازم جهت حمل زمینی کالا چیست ؟

به طور کلی اسناد و مدارک مورد نیاز جهت حمل زمینی کالا به دو دسته اسناد متداول و اسناد خاص تقسیم بندی می‌شوند که بیشتر اسناد متداول در دومین مرحله از فرایند حمل و نقل، یعتی ترخیص بار از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارنامه زمینی، فاکتور، گواهی مبدا، پکینگ لیست، گواهی بازرسی و بیمه نامه از جمله مدارکی هستند که طی انجام فرایند نقل و انتقال کالا از کشور مبدا به مقصد باید با خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این، جهت ترخیص کالا از گمرک نیاز به تنظیم اظهارنامه و مجوزها و گواهینامه‌های معتبر گمرکی دارید که حضور ترخیص کاران و کارگزاران حرفه‌ای می‌تواند به تسریع و تسهیل تمام امور و تشریفات گمرکی کمک بسیاری کند.

آشنایی با سرویس‌ های FTLsh

حمل و نقل دربستی یا سرویس FTL (Full TruckLoad)، شیوه‌ای از نقل و انتقال زمینی کالاهای مورد نظر شما می‌باشد که با نظارت کامل شرکت حمل و نقل صورت می‌گیرد. وسیله نقلیه در سرویس FTL تنها توسط محموله شما پر خواهد شد و طی مسیر تعیین شده کالای دیگری را باربری نخواهد کرد و وسله نقلیه نیز عوض نمی‌شود. از مزایای این سرویس می‌توان به انتقال سریع‌تر محموله به مقصد به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت اشاره کرد و از مناسبترین روش‌های حمل و نقل زمینی کالاهای آسیب پذیر هم می‌باشد.

آشنایی با سرویس‌ های FTLsh
آشنایی با سرویس‌ های FTLsh

حمل و نقل دربستی از اروپا به ایران در شرایطی قابل استفاده است که نیاز به تمام فضای وسله نقلیه (معمولا کامیون) داشته باشید یا ترجیح دهید برای جلوگیری از آسیب، کامیون تنها محموله مورد نظر شما را منتقل کند. این سرویس به شما درباره امنیت کالاها و قرار نگرفتن در کنار سایر محصولات اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد و تمام فضای کامیون در انحصار شما خواهد بود.

شرایط حمل هوایی بار از اروپا

همان طور که می دانید بسیاری از کالای وارداتی اروپا از طریق هوایی وارد ایران می شود. برای این کار نیاز به بسته بندی مخصوص است. تا در طول فرایند حمل اجناس آسیبی نبینند. پس از آن محصولات بر روی پالت های مخصوص قرار می گیرند. و آماده ارسال می شوند.

آشنایی با گمرکات کارنه تیر

در حمل و نقل بین المللی زمینی، کالاها از گمرکات مختلفی عبور می‌کنند و جهت عبور از هر مرز ورودی به تنطیم اظهارنامه برای انجام بازرسی‌های گمرکی نیاز دارند. از آنجا که تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در هر گمرک سبب اتلاف وقت و هزینه زیادی می‌شود، کنوانسیون تیر جهت تسریع و تسهیل فرایند حمل بار زمینی ایجاد شده است. اعضای این کمیسیون با ثبت تعهداتی می‌توانند بدون نیاز به چنین تشریفاتی، کالا را عبور دهند. گمرکات کارنه تیر نیز گمرکاتی هستند که از این قوانین بین المللی پیروی می‌کنند و اسامی آنها به شرح زیر است:

حمل پستی از اروپا به ایران

حمل پستی از اروپا به ایران نیز طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. این قوانین شامل قوانین گمرکی، مقررات صادرات و واردات و سایر قوانین مرتبط است. برای حمل پستی کالا از اروپا به ایران، واردکنندگان باید از طریق شرکت پستی معتبر اقدام کنند. شرکت‌های پستی، مدارک گمرکی را برای واردکنندگان تهیه می‌کنند و کالا را از مبدأ به مقصد حمل می‌کنند.

گلام آخر
در نهایت باید عنوان کرد که واردات کالا از اروپا دارای مراحل متفاوتی است. که اجرای آن نیازمند اطلاع از بسیاری از قوانین و مقررات و راههای انتقال کالا از دیگر کشورها می باشد. گاهی این مراحل برای افراد عادی و یا افرادی که برای اولین بار می خواهند واردات انجام دهند آن چنان دشوار و پیچیده به نظر می رسد که ممکن است آنها را گمراه کند. بنابراین پیشنهاد ما به شما واگذاری امور مربوط به واردات و صادرات کالا به کاردان این مساله می باشد.

 

منبع : بازرگانی سان لجستیک