آلمان به ایران

روش‌ها و قوانین حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران

آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در صنایع گوناگون است که تجار و بازرگانان بسیاری از سراسر دنیا تمایل دارند با این کشور مبادلات تجاری داشته باشند. در همین راستا تجار کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هدف بسیاری از آنها برای مقاصد تجاری کشور آلمان محسوب می‌شود. بنابراین همواره بحث حمل بار از آلمان به ایران که می‌تواند بسته‌های کوچک و بزرگ پستی یا محموله‌ها و اجناس وارداتی و صادراتی باشد از دغدغه‌های ذهن افرادی است که با آن کشور تبادات تجاری یا غیره دارند. بر این اساس در این صفحه همراه ما باشید تا در زمینه چیستی‌ و چرایی‌ قوانین حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم.

ارسال بار از آلمان به ایران

ارسال بار از آلمان به ایران به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به زمان تحویل بسته، نوع بار، حجم آن، مسیر جابه‌جایی، نوع شرکت حمل‌و‌نقل مورد نظر و غیره تعیین می‌گردد. به طور مثال معمولا اجسام و بارهای سنگین از طریق مسیر دریایی جابه‌جا می‌شوند و برای بارهای که باید به سرعت به مقصد برسند مسیر حمل‌و‌نقل هوایی مناسب‌تر است.

روش‌های حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران

همانطور که گفتیم کشور آلمان یکی از قطب‌های صنعتی دنیا به حساب می‌آید، به همین دلیل سالانه اجناس مختلفی از این کشور وارد ایران شده که می‌تواند شامل لوازم الکترونیکی مواد شیمیایی و غیره باشد. بنابراین روش‌های مختلفی برای واردات این کالاها به کشور به وجود آمده که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

حمل بار هوایی از آلمان

حمل بار هوایی از سریع‌ترین روش‌های جابه‌جایی کالا محسوب می‌شود و برای ارسال بارهای سبک و متوسط گزینه مناسبی است. این روش به دلیل سرعت بالا در عملیات جابه‌جایی اجناس، عدم نیاز به وسیله خاصی برای حمل کالاها، سهولت در انتقال، ایمنی بالا و ضمانت سلامت بار یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین روش‌های حمل‌و‌نقل به حساب می‌آید.

در این روش برای جابه‌جایی بار، شرکت حمل‌و‌نقل هواپیمایی بسته مورد نظر یا اجناسی که برای ارسال به ایران در نظر گرفته‌اید را از راه هوایی و با استفاده از هواپیما ارسال می‌کند. لازم به ذکر است در کشور آلمان به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی دنیا، فرودگاه‌های بزرگ و پیشرفته‌ای وجود دارند که به راحتی از طریق آنها می‌توان اجناس مختلف را از مسیر هوایی به کشورهای مختلف منتقل کرد. برخی از فرودگاه‌های کشور آلمان که جهت حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران می‌توان استفاده کرد عبارتند از:

  • فرودگاه فرانکفورت
  • فرودگاه مونیخ
  • فرودگاه کلن- بن
  • فرودگاه هامبورگ

حمل‌و‌نقل زمینی

حمل‌و‌نقل زمینی یکی از روش‌های بسیار سریع برای جابه‌جایی وسایل و بار از آلمان به ایران است که توسط کامیون، تریلی و غیره انجام می‌شود. در حال حاضر در کشور آلمان انتقال بار از راه زمینی به کمک شرکت‌های بین‌المللی یا مجموعه‌های حمل‌و‌نقل داخلی انجام می‌شود. این شرکت‌ها که سابقه طولانی حمل نقل و باربری از اسپانیا به ایران، حمل و نقل و باربری از بلژیک به ایران یا آلمان به ایران و غیره دارند، به راحتی می‌توانند بسته‌های مورد نظر شما را با استفاده از کامیون، کانتر یا وسایل حمل‌و‌نقل دیگر از راه زمینی با اطمینان و سلامت کامل به کشور منتقل می‌کنند.

باید بدانید هرچند که مسیر کشور آلمان به ایران طولانی است اما این روش جابه‌جایی هم قیمت مناسبی دارد، هم با کمک این روش می‌توان بارهای سنگین و حجیم را به راحتی به کشور انتقال داد. همچنین لازم به ذکر است در مسیر حمل و نقل جاده ای یا زمینی مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر گرفت، انتخاب شرکت حمل‌و‌نقل معتبر، وسیله و راننده مطمئن است.

راه‌های حمل‌و‌نقل زمینی از آلمان به ایران

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور آلمان و سابقه بالایی که در حمل‌و‌نقل زمینی برای جابه‌جا کردن لوازم صنعتی و تجاری دارد، مسیرهای مختلفی برای حمل‌و‌نقل از آلمان به ایران ایجاد گردیده که اصلی‌ترین آنها عبارتند از:

  1. مسیر آلمان – ترکیه – ایران
  2. مسیر آلمان – بلغارستان – ترکیه – ایران
  3. مسیر آلمان- روسیه – آذربایجان – ایران

لازم به ذکر است هر یک از این مسیرها متناسب با نوع بار، حجم اجناس و قوانین شرکت حمل‌و‌نقل مورد نظر تعیین می‌شوند.

حمل‌و‌نقل دریایی

در صورتی‌که مجبور هستید بارهای سنگین و حجیم را از طریق حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران منتقل کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها از لحاظ امنیت سفر و هزینه‌های جا‌به‌جایی حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌گردد. باید به این نکته توجه کنید که مسیر دریانی طولانی است و زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا بار به مقصد برسد. همچنین در این شیوه باربری مراحل ترخیص کالا نیز در گمرک طولانی خواهد بود، اما از لحاظ امنیت و سلامت جابه‌جایی بار گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در همین راستا به عنوان اصلی‌ترین بنادر ارسال بار از آلمان می‌توان به بندر هامبورگ، کلن، دویسبورگ و برمن اشاره نمود.

مراحل حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران

برای اینکه بتوانید کالایی را از آلمان به ایران ارسال نمایید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. تعیین شرکت حمل و نقل: در مرحله اول باید شرکتی معتبر را متناسب با اجناسی که برای جابه‌جایی دارید انتخاب کنید.
  2. بسته‌بندی کالا: در ابتدا باید کالاهای ارسالی را طبق قوانینی که شرکت حمل‌و‌نقل مورد نظر در آلمان دارد بسته‌بندی نمایید.
  3. انتخاب روش حمل و نقل: در این مرحله باید متناسب با شرایطی که کالای مورد نظر دارد، روش مناسبی را برای جابه‌جایی آن انتخاب کنید.
  4. ارسال بار: پس از بسته‌بندی وسیله و تعیین روش حمل‌ونقل، می‌توانید بسته مورد نظر را همراه مدارکی مانند فاکتور، بارنامه و بیمه نامه آن ارسال نمایید. البته لازم به ذکر است با توجه به قوانینی که کشور آلمان دارد برای حمل‌و‌نقل اجناس مختلف احتمال دارد مراحل طی شده متفاوت بوده یا نیاز به مدارک دیگری نیز داشته باشد.

هزینه حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران

هزینه حمل بار از آلمان به ایران با توجه به روش‌ که انجام می‌شود متفاوت خواهد بود. بر این اساس باید بدانید که جابه‌جایی بار از طریق هوایی معمولاً بالاترین هزینه را به خود اختصاص می‌دهد. در مقابل مسیر دریایی برای حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران هزینه‌ای کمتری نسبت به حمل بار از طریق هوایی دارد و برای جابه‌جایی اجسام سنگین مناسب‌تر است. همچنین در مواردی که زمان برای جابه‌جایی بار مطرح نیست، حمل‌و‌نقل دریایی گزینه ارزان‌ترین برای باربری محسوب می‌شود. در همین راستا لازم به ذکر است هزینه حمل بار از مسیر زمینی به میزان فاصله و نوع بار وابستگی دارد و شیوه مناسبی برای انتقال بارهای سبک و کم حجم به حساب می‌آید. به طور کلی می‌توان گفت هزینه بابری از آلمان به ایران به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع و ماهیت اجناس
  • وزن و ابعاد کالاها
  • فاصله حمل بار تا مقصد
  • هزینه گمرک و انبارداری
  • قوانین باربری کشور مبدا و مقصد
  • مقررات و تعرفه‌های شرکت‌های هواپیمایی، دریایی و شرکت‌های حمل‌و‌نقل داخلی

 

مدارک مورد نیاز برای انتقال بار از آلمان

برای جابه‌جایی بار از آلمان به ایران باید فاکتور ارزش گذاری که شامل اطلاعاتی مانند نام، آدرس فرستنده، گیرنده، توضیحات کامل بسته و ارزش آن است در اختیار شرکت باربری قرار بگیرد. علاوه بر آن گواهی مبدا کالا که تایید می‌کند کالا در کجا تولید شده باید آماده گردد. همچنین بارنامه که شامل مشخصات حمل بار مانند درج نام مبدا و مقصد، نوع کالا، تعداد، وزن و مشخصات کالا است باید حتماً تهیه شود. همچنین آماده کردن بیمه نامه اجناس در صورت تمایل، گواهی وضعیت فعلی کالا و سلامت آن برای حمل‌و‌نقل از جمله مواردی هستند که باید برای باربری آماده شوند.

سخن پایانی

در صورت نیاز به انتقال بار از آلمان به ایران باید در ابتدا قوانین و مقررات باربری از این کشور را مطالعه نموده و مطابق با آن اقدام به ارسال کالا نمایید. در این‌صورت می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را به راحتی و بدون دردسر جابه‌جا کنید. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب روش‌ حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران باید محدودیت وزنی رعایت شود و مالیات حمل‌و‌نقل بار نیز پرداخت گردد. همچنین باید به مجاز بودن کالا برای واردات از آلمان که شامل لوازم الکترونیکی، محصولات شیمیایی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات صنعتی و غیره می‌شود نیز توجه نمایید.

 

کلمه کلیدی: حمل و نقل و باربری از آلمان به ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *